رفتار چسبندگی هزینه‌ – Cost stickiness behavior

1,467,000 ریال

موجود در انبار

ناشر : انتشارات موجک (ناشر دانشگاهی)

کد کتاب : M817

عنوان : رفتار چسبندگی هزینه‌

تالیف : علی صدری

مشخصات ظاهری : ۸۰ صفحه، قطع وزیری

چاپ اول : بهار ۱۴۰۲، تيراژ : ۵۰۰ جلد

قيمت : ۱۶۳۰۰۰۰ ريال، شابک : ۳-۴۸۷-۹۹۴-۶۰۰-۹۷۸

حقوق چاپ و نشر برای ناشر محفوظ است.

————————————————————————————————————————————————————————————————————————–

Publisher: Mojak Publication (academic publisher)
Book code: M817
Title: Cost stickiness behavior
Author: Ali Sadri
Appearance specifications: 80 pages, ministerial cut
First edition: spring 1402, circulation: 500 volumes
Price: 1630,000 riyals, Shabak: 978-600-994-487-3
Copyright is reserved for the publisher.

موجود در انبار

شناسه محصول: M817 دسته: , ,

توضیحات

 

جهت دانلود فایل پی دی اف خلاصه کتاب، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

M817_Abstract

پيشگفتار

امروزه نقش کلیدي حسابداري مدیریت، در سازمان¬ها محسوس می¬باشد .حسابداري مدیریت فرآیند ایجاد و استفاده بهینه از هزینه، کیفیت و زمان بر مبناي اطلاعات است تا تصمیمات به صورت کارآمدتري در سازمان اتخاذ شود .بر خلاف حسابداري مالی، حسابداري مدیریت؛ آینده محور است، بدین معنا که کانون توجه حسابداري مدیریت، مدیران هستند (شباهنگ ، ۱۳۸۴).
آگاهي از چگونگي رفتار هزينه‌ها نسبت به تغييرات سطح فعاليت و يا سطح فروش از اطلاعات مهم براي تصميم‌گيري مديران در خصوص برنامه‌ريزي و بودجه بندي، قيمت‌گذاري محصولات، تعيين نقطه سربه سر و ساير موارد مديريتي است (نمازی، ۱۳۷۷). در مدل‌هاي سنتي رفتار هزينه‌ها در حسابداري مديريت، هزينه‌هاي متغير نسبت به تغييرات حجم فعاليت به‌طور متناسب افزايش يا كاهش مي‌يابند. به اين معنا كه بزرگي تغييرات در هزينه‌ها تنها به بزرگي تغييرات در حجم فعاليت وابسته است و جهت تغييرات افزايش يا كاهش در حجم فعاليت تأثيري روي بزرگي تغييرات در هزينه‌ها ندارد (هورنگرن و همکاران ، ۲۰۰۸). اما نتايج برخی از پژوهشگران (نورن و سودرستورم ، ۱۹۹۷، کاپلن و کوپر ، ۱۹۹۸) در سال‌های اخیر به این نتیجه دست یافته‌اند که میزان درصد افزایش هزينه‌ها با افزایش حجم فعالیت، بیش از میزان درصد کاهش هزينه‌ها در نتیجه کاهش همان حجم فعالیت است. این نوع رفتار هزينه‌ها توسط اندرسون و همکاران (۲۰۰۳) به “هزینه¬های چسبنده “یا “چسبندگی هزینه-ها” معروف شدند. بر خلاف تغییرات کوچک در فعالیت، تغییرات بزرگ در فعالیت، مدیران را ناگزیر می‌سازد تا ساختار هزینه‌های شرکت را تغییر دهند که به نوبه¬ی خود منجر به تغییر خط هزینه کل خواهد شد. افزون بر آن، مدیران تمایل بیشتری به تغییر هزينه‌ها در زمان افزایش فعالیت دارند، نسبت به زمانی که فعالیت‌ها کاهش می¬یابند (کاپلن و کپلن، ۱۹۹۸، بالاکریشنان و همکاران، ۲۰۰۴).
به منظور بررسي چسبندگي هزينه‌ها مي‌توان، به عنوان نمونه، رفتار هزينه‌هاي اداري، عمومي و فروش نسبت به تغييرات سطح فروش را به طور معناداري بررسي و آزمون كرد؛ زيرا سطح فروش محرك هزينه بسياري از اجزاي هزينه‌هاي اداري، عمومي و فروش است (کوپر و کاپلن ، ۱۹۹۸).
بنابراين، با توجه به اهميت هزينه‌هاي اداري، عمومي و فروش در ساختار هزينه‌هاي شركت‌ها، اين کتاب به بررسی و تحلیل عوامل موثر بر رفتار چسبندگی هزینه¬های عمومی، اداری و فروش در شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می‌پردازد. يافته‌هاى پژوهش‌هاى اخير درباره رفتار هزينه‌ها نشان داده است كه هزينه‌ها متناسب با تغييرات فروش تغيير نمى‌كند. به عبارت ديگر، هزينه‌ها به تناسب با افزايش در فروش افزايش مى¬يابد، اما به تناسب كاهش در فروش، كاهش نمى‌يابد، اين رفتار نامتناسب هزينه‌ها، چسبندگى هزينه ناميده مى‌شود. نتايج اين کتاب نشان مي¬دهد در ازاي یک درصد افزايش در سطح فروش، هزينه‌هاي اداري، عمومي و فروش ۶۶% افزايش مي‌يابد؛ در حاليكه در ازاي یک درصد كاهش در سطح فروش هزينه‌هاي اداري، عمومي و فروش %۳۴ كاهش مي‌يابد. نتایج همچنین نشان داد شدت چسبندگي هزينه‌ها تحت تاثیر تعداد کارکنان، میزان دارايي¬های ثابت و میزان بدهی است.
شيوه سازماندهي کتاب حاضر به‌ صورت زیر می‌باشد.
فصل اول: کلیات
فصل دوم: رفتار هزینه‌ها
فصل سوم: چسبندگی هزینه‌ها
فصل چهارم: تحقیقات مربوط به رفتار چسبندگی هزینه‌
فصل پنجم: مطالعه موردی
فصل ششم: یافته‌ها
فصل هفتم: جمع‌بندی


Preface

Today, the key role of management accounting is felt in organizations. Management accounting is the process of creating and optimal use of cost, quality and time based on information so that decisions can be made more efficiently in the organization. Unlike financial accounting, management accounting; It is future-oriented, which means that managers are the focus of management accounting (Shabahang, 2014).
Knowing how costs behave in relation to changes in the level of activity or the level of sales is important information for managers to make decisions about planning and budgeting, pricing products, determining the break-even point, and other management matters (Namazi, 2017). In traditional models of cost behavior in management accounting, variable costs increase or decrease proportionally to changes in activity volume. This means that the magnitude of changes in costs is only dependent on the magnitude of changes in the volume of activity, and the direction of changes of increase or decrease in the volume of activity has no effect on the magnitude of changes in costs (Horngren et al., 2008). But the results of some researchers (Noren and Soderstorm, 1997, Kaplan and Cooper, 1998) have reached the conclusion in recent years that the percentage increase in costs with an increase in the volume of activity is more than the percentage decrease in costs as a result of the decrease in the same volume of activity. This type of cost behavior was known as “sticky costs” or “cost stickiness” by Anderson et al. (2003). Unlike small changes in activity, large changes in activity force managers to change the company’s cost structure, which in turn will lead to a change in the total cost line. In addition, managers are more inclined to change costs when activity increases than when activity decreases (Kaplan and Kaplan, 1998, Balakrishnan et al., 2004).
In order to examine the stickiness of costs, for example, the behavior of administrative, general and sales costs can be meaningfully investigated and tested in relation to changes in the sales level; Because the sales level is the cost driver of many components of administrative, general and selling expenses (Cooper and Kaplan, 1998).
Therefore, considering the importance of administrative, general and sales expenses in the structure of companies’ expenses, this book examines and analyzes the factors affecting the stickiness of general, administrative and sales expenses in companies admitted to the Tehran Stock Exchange. The findings of recent research on the behavior of costs have shown that costs do not change according to sales changes. In other words, costs increase in proportion to the increase in sales, but do not decrease in proportion to the decrease in sales, this disproportionate behavior of costs is called cost stickiness. The results of this book show that for a one percent increase in the level of sales, administrative, general and sales costs increase by 66%; Whereas, for a one percent decrease in the sales level, administrative, general and sales expenses decrease by 34%. The results also showed that the intensity of cost stickiness is influenced by the number of employees, the amount of fixed assets and the amount of debt.
The present book is organized as follows.
First chapter: General
The second chapter: the behavior of costs
Chapter three: stickiness of costs
Chapter 4: Research on the behavior of cost stickiness
Chapter 5: Case study
Chapter Six: Findings
Chapter Seven: Conclusion

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “رفتار چسبندگی هزینه‌ – Cost stickiness behavior”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

There are no products