روانشناسی رهبری سازمانی

2,286,000 ریال

موجود در انبار

ناشر : انتشارات موجک

کد کتاب : M362

عنوان : روانشناسی رهبری سازمانی

تاليف : دکتر سيد علی اکبر افجهء

مشخصات ظاهری : ۱۶۷ صفحه، قطع وزيری

چاپ اول : پاييز ۱۳۹۷، تيراژ : ۵۰۰ جلد

قيمت : ۲۵۴۰۰۰۰ ريال، شابک : ۰-۰۳۷-۹۹۴-۶۰۰-۹۷۸

حقوق چاپ و نشر برای ناشر محفوظ است.

موجود در انبار

شناسه محصول: M362 دسته: , ,

توضیحات

جهت دانلود فایل پی دی اف خلاصه کتاب، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

M362_Abstract

سخن مولف

برای من، رهبری اصولاً یک ظرفیت انسانی است که چطور دیگران را جذب کرد تا شریک دیدگاه شما شوند. از این گذشته، نویسندگان برای صدها سال، نظیر لائو تزو به عنوان یک فیلسوف شگفت‌انگیز در کتاب خود تحت عنوان تااُ تی چینگ در قرن پنجم قبل از میلاد، اصول رهبری را فهمید و توضیح داده است. او نوشته رهبری خوب شامل برانگیختن مردم به حداکثر ممکن و پیشنهاد خوشبختی فرصت‌ها به آنها و نه تعهدات است. بحث من این است که هنوز هم علی‎رغم آثار و اطلاعات زیادی که پیرامون رهبری وجود دارد، مدیران نیاز دارند پیرامون آن مطالعه و دانش خود را در این زمینه افزایش دهند. گذشته از آن تصور می‌کنم که حداقل به عنوان بخشی از این آموزش‌ها نیاز به یک مطالعه روانشناسی در پیرامون ارتباط رهبران و پیروان است. هرچند آثار زیادی پیرامون این موضوع نوشته شده است ولی اغلب آنها تئوریک است و در این کتاب سعی شده است که تئوری و عمل درهم آمیزد و به همین دلیل یک روش کاربردی در نگارش آن بکار رود. مباحث روانشناسانه‌ای که در این کتاب مطرح شده است، مطالبی از زندگی واقعی سازمانی که بیانگر نیازهای روانشناسانه کارکنان در سازمان توسط مدیران است حمایت می‌شود و این که آنها را چطور بکار می‌گیرند که موجب افزایش رفتارها و عملکردهای مثبت در سازمان شود. مصاحبه‌هایی که شخص خود من با رهبران منتخب سازمان‌ها انجام داده‌ام نشان‌دهنده کاربرد رهبری معنوی است که با اصول روانشناسی کار کاملاً مطابقت دارد.
کتاب با یک دوره تئوری‌های رهبری از تئوری مرد بزرگ که در قرن نوزدهم بیان شد، آغاز می‌شود. با یک آینده‌نگری چالش بزرگ در رهبری در قرن بیست و یکم عبارت است از نوآوری، مدیریت استعدادها، جهانی‌سازی و ارتباطات. بخصوص وسایل ارتباطی که در فصل دوم به آن پرداخته شده است.
در فصل سوم، تئوری‌های انگیزشی مورد توجه قرار گرفته است. هوش احساسی به نسبت یک نگاه جدید روانشناسانه است که رهبران و پیروان به آن پی برده‌اند و به همین دلیل در این فصل مورد توجه قرار گرفته است. فصل چهارم در همین راستا به چگونگی اندازه‌گیری و استفاده کاربردی از این هوش می‌پردازد.
فصل پنجم اختصاص به توسعه رهبری دارد درحالی‌که ممکن است این عنوان کمی عجیب به نظر برسد ولی تأکید آن بر افزایش مهارت‌های ارتباطی و توسعه رهبری درونی تا به یک رهبر بزرگ بیرونی تبدیل شود.
کتاب با کشف نیازها و انتظارات نانوشته هر دو کارکنان و کارفرما ادامه پیدا می‌کند که یک عنوان جدید به نام قراردادهای روانی است. توجه خاصی در این کتاب به انتظارات کارکنان از نسل‌های مختلف داده شده است. به علاوه این که نسل جدید (سوم) بخش مهمی از بازار کار را تشکیل می‌دهند و توجه به نیازها و انتظارات آنها بسیار مهم است که موجب ارتباط بهتر با آنها در محیط کار خواهد شد و این تحت عنوان رهبری استراتژیک در فصل هفتم بدان پرداخته شده است.
به دنبال فصل یادشده، فصل هشتم به رهبری مذاکره‌ای که شامل مباحث مهمی همچون رهبری در شرایط مخاطره‌آمیز، رهبری سیاسی، رهبری در شرایط اضطراری، رهبری در شرایط مبارزه، و بالاخره تئوری‌های رهبری می‌پردازد.
بالاخره، فصل نهم به آینده نگاه می‌کند و دو روش روانشناسانه رهبری را که در قرن بیست و یکم رهبران بدان نیاز دارند پیشنهاد می‌کند. همچنین سه تئوری که در طبیعت بیشتر جنبه فلسفی دارد؛ رهبری خدمتگزار، رهبری اخلاقی و رهبری واقعی .

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “روانشناسی رهبری سازمانی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

There are no products